۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است




مریم در شهر «ناصره» به دنیا آمده و در صومعه بنا به نذر مادر بزرگوارش حنه به خدمت مشغول بود و همواره به عبادت و نیایش با خدای متعال می‌پرداخت.

حنا (آنا)، مادر مریم و همسر عمران، یکی از شخصیتهای برجسته بنی اسرائیل، و از طرفی خواهر اشیاع، همسر زکریا، بود که به گفته تاریخ و اخبار اسلامی هیچ یک صاحب فرزند نشده بودند. روزی «حنا» زیر درختی نشسته بود پرنده ای را دید که به جوجه های خود غذا می‌داد مشاهده این محبت مادرانه آتش عشق فرزند را در دل او شعله ور ساخت و از صمیم دل از درگاه خدا تقاضای فرزند کرد و چیزی نگذشت که دعای خالصانه وی به اجابت رسید و بارد ارشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۳ ، ۰۸:۲۰
HA66 kazemi


 در پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجرت، مطابق با 627 میلادی، دختر فاطمه {  متولد شد. با این تولد، حضرت فاطمه { ، سومین فرزند خود را به دنیا آورد و پدر نیز خود را به زینت «زینب» آراست.
رسم خانواده علی } و زهرا {  این بود که نام‌گذاری نوزاد خود را به بزرگِ خانواده واگذار می‌کردند، امّا وقتی این نوزاد زهرا چشم به جهان گشود، بزرگ خانواده یعنی پیغمبر, در مسافرت بود و آنان چند روزی صبر کردند تا پیامبر از مسافرت آمد و همین که مژده ولادت دختر فاطمه {  را شنید، در اولین فرصت به خانه فاطمه {  رفت، و نوزاد را طلب نمود و او را در آغوش خود فشرد و بوسه‌ها به گونه‌اش افکند و نام کودک را زینب نهاد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۰:۳۸
HA66 kazemi


 فاطمه {   دخت پیامبر گرامی اسلام , پنج سال قبل از بعثت دیده به جهان گشود. ولادت با سعادتش مقارن با تجدید بنای کعبه بود. [الاصابة: 4/377] در آن هنگام پدرش، محمّد, جوانی سی و پنج ساله بود که در آن سال توانست اختلاف بزرگی را در مورد گذاشتن حجر الأسود در ساختمان کعبه، حل نماید و تمامی قریش به فیصله‌ی او رضایت دادند. مادرش ام المؤمنین خدیجه رضی الله عنها همسر فداکار رسول خدا  , بود. کُنیه‌ی او ام ابی‌ها است. [الاصابة: ۴/۳۷۷]

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۳ ، ۱۳:۰۳
HA66 kazemi

حضرت خدیجه { پانزده سال قبل از عام‌الفیل و شصت و هشت سال قبل از هجرت نبوی در شهر مکه دیده به جهان گشود.

پدر و مادر خدیجه{ با چند واسطه به «لویّ‌بن غالب» می‌رسد که جد اعلای پیامبر خدا , است و مادر خدیجه{ «هاله» دختر عبد مناف از اجداد پیامبر اسلام, است. بنابراین خدیجه{  هم از طرف پدر و هم از سوی مادر با پیامبر اسلام , هم نسب می‌باشد.(سفینه البحار، ج 1، ص 379)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۰:۲۷
HA66 kazemi



سرویس دین و اندیشه: یکی از انواع نفرین حق، «مباهله» است، «مباهله» از ریشه «بَهْل» به معنای لعن است اما راغب اصفهانی معتقد است که «بهل» (بر وزن اهل)، به معناى رها کردن و قید و بند را از چیزى برداشتن است؛ به همین جهت هنگامى که حیوانى را به حال خود واگذارند تا نوزادش بتواند به آزادى شیر بنوشد، به  او«باهل» مى‏ گویند، و« ابتهال» در دعا به معناى تضرع و واگذارى کار به خدا است؛ مانند سخن خداوند که در آیه مباهله می فرماید: «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکاذِبِین؛ آن گاه مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم». سپس در پایان می گوید: کسی که ابتهال را به لعن و دوری از خدا تعریف کرده، به این جهت است که استرسال و رها کردن و واگذار کردن بنده به حال خود این نتایج را به دنبال مى‏آورد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۰:۲۳
HA66 kazemi


مباهله در اصطلاح به معنی نفرین‌کردن دو نفر به یکدیگر است؛ به این ترتیب که وقتی استدلال‌های منطقی سودی نداشت، افرادی که باهم درباره یک مسئله مهم دینی گفت‌وگو دارند، در یکجا جمع می‌شوند و به درگاه خدا تضرّع می‌کنند و از او می‌خواهند که دروغگو را رسوا و مجازات کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۰:۱۸
HA66 kazemi

این مسأله ازآن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد، به همه افراد جامعه مربوط می شود. اگر حجاب در جامعه رعایت شود و روابط جنسی به محیط خانواده محدود گردد، جوانان نیز تمایل بیشتری به ازدواج پیدا می کنند و خانواده های تشکیل شده نیز ثبات بیشتری خواهند گرفت و در نتیجه منفعت بیشتری عاید زنان خواهد شد، زیرا از محبّت و حمایت مالی مردان برخوردار خواهند بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۱:۰۸
HA66 kazemi

جهانِ پس از مهدی (علیه السلام)

با نداهای آسمانی، اطلاع رسانی ظهور انجام می گیرد، شب تار غیبت به پایان می رسد و سپیده طلوع خورشید ولایت آشکار می گردد. آنگاه فاتح بلند آوازه ی زمین حرکت های رهایی بخش خود را آغاز می کند و در زمانی کوتاه حاکمیت جهانی خود را بر پهنه ی زمین می گستراند و قریب بیست سال حکومت می کند.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۳ ، ۱۰:۰۱
HA66 kazemi

برفراز مجلس ما، ماهی امشب سر زند

خنده بر خورشید و ماه از تابش منظر زند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۳:۴۱
HA66 kazemi



علی علیه السلام شخصیتی بزرگ و بی بدیل است که در طول تاریخ همواره مورد مدح و ستایش بزرگان قرار گرفته و حتی  کسانی که به امامت علی (ع) باور ندارند نیز، او را در نوع خود یگانه و بی نظیر می دانند؛ مطلبی که پیش رو دارید نمونه ای است از گفتار اندیشمندان غیر مسلمان درباره حضرت علی (ع) ... :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۳:۳۸
HA66 kazemi