۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است




بسیاری از مردم ترجیح می دهند ساعتی را....

بسیاری از مردم ترجیح می دهند ساعتی را به دور از هیاهو و قیل و قال زندگی به تماشای تلویزیون بنشینند که در این میان سریال های خانوادگی در ردیف پر مخاطب ترین برنامه های تلویزیونی قرار دارد. این فرصتی ارزشمند برای هر رسانه محسوب می شود تا گفتنی ها را بگوید. شبکه های فارسی زبان ماهواره با زیرکی این فرصت را بیش از شبکه های داخلی غنیمت شمرده اند و با پخش سریال های مختلف آن هم با اهدافی مشخص توانسته اند در این عرصه موفق تر عمل کنند.

اما چه اتفاقی باعث می شود که عده ایی در این بازار داغ شبکه های سرگرمی، فیلم، سریال و موزیک در برابر این وسیله مقاومت کرده و به شبکه های داخلی اکتفا کنند؟

 

۱- اعتقادات مذهبی:

ن.ز می گوید: من در یک خانواده مذهبی زندگی می کنم. در خانواده من اعتقادات مذهبی حرف اول را می زند و هرچیزی که با اعتقاد من و خانواده ام در تضاد باشد نمی تواند جایی در بین ما داشته باشد. ماهواره هم از این قانون مستثنی نیست. چرا که برنامه هایی که ماهواره پخش می کند و تعریفش را از دوستانم شنیدم خیلی با باورهای من فرق دارد. من بعد از ازدواجم هم اجازه نمی دهم ماهواره به خانه ام وارد شود. افراد زیادی می گویند ما فقط از شبکه های مذهبی ماهواره استفاده می کنیم اما در اطرافم کسانی را دیده ام که با دیدن همین شبکه های مذهبی که گرایش افراطی دارند کم کم از دین زده شدند و حتی نمازشان را هم نمی خوانند.

 

 

۲- اثر سوء در تربیت فرزندان:

ن.د در این باره می گوید: من و همسرم از اول زندگی به توافق رسیدیم که ماهواره نداشته باشیم. من همیشه از اینکه برنامه های ماهواره روی پسرم تأثیر بگذارد می ترسیدم. چون در بین دوستانم دیده بودم که هر چقدر هم کنترل می کردند بازهم بعضی صحنه ها از چشم بچه ها دور نمی ماند. بچه یکی از دوستانم که ماهواره دارند بسیار عصبی است و رفتارهایش با خشنونت است. مادرش می گوید او عاشق دیدن فیلم های بزن بزن است. یکی از بچه های فامیل توانسته بود قفل شبکه های نامناسب را باز کند و اتفاقی که نباید می افتاد برایش افتاده بود. من همیشه نسبت به ماهواره و برنامه هایش احساس خطر می کنم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۴
HA66 kazemi










۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۳۱
HA66 kazemi

سکانس اول: ظلم نکنید

تعریف و تمجید از کالا با هزار تا قسم  و از جون خودش و زن و بچه اش مایه گذاشتن برای قالب کردن به مردم....

جنس کار کرده به جای جنس آکبند ...

جنس نا مرغوب به اسم جنس مرغوب  ...

وقتی هم مشتری بیرون می رود از اینکه توانسته به قول خودشان تو پاچه مشتری بکند لبخند می زند و خوشحال است ...

این جاست که هشدار امیر مومنان علی علیه السلام باید لرزه بر انداممان بیافکند؛ یا ایّها الناس «لَا خَیْرَ فِی لَذَّةٍ مِنْ بَعْدِهَا النَّارُ» (أمالى صدوق ، ص‏498)

اگر یه روزی خدایی ناکرده جنسی را با هزار حقّه و کلک به یکی انداختیم، یا کلاه کسی را برداشتیم یا کلاه سرش گذاشتیم، احتکار کردیم، رشوه گرفتیم، اذیتش کردیم، حقش را خوردیم، از این عملمان خوشحال نباشیم و لذت نبریم ... ننشینیم با هزار آب و تاب برای دیگران تعریف کنیم و به زعم خودمان به زرنگی خودمان باریک الله بگوییم ... این ها هیچ لذت و کِیفی نیست ... آن کِیف و خوشی که بعدش آتش است، کِیف نیست ...

شاید چند صباحی که البته آن چند صباح هم خیلی طول نمی کشد فرد خوشی کند و فکر کند که سود کلان کرده ، ولی بالأخره بازتاب عملش را خواهد دید ...

چرا که یکی از اعمالی که بازتابش در همین دنیا گریبان انسان را خواهد گرفت ظلم کردن در حق دیگران است .... (جعفری، علامه محمد تقی ؛ شرح نهج البلاغه ، ج 10، خطبة 47، ص 51.)

اگر از سر نامردی زیر حیثیت و آبروی مردم شوت کردی او دیر یا زود بالا می رود و عزیز می شود ....اما تو عقب می افتی .... و ان ظلم بازتابش به خودت بر می گردد درست مثل انعکاس صدا در میان کوه های بلند ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۴
HA66 kazemi


اسلام بی دلیل یک گناه را اینقدر سخت عقوبت نمی دهد. غیبت کردن یک جنگ روانی علیه انسانی است که حضور ندارد تا از خود دفاع کند و ترک این گناه همچون یک مکتب تربیتی است.


در روایات نقل شده است که روز قیامت برخی افراد را می آورند که به خدا اعتراض می کنند که این اعمال ناپسند را در دنیا مرتکب نشده اند و از طرفی دیگر برخی می گویند خدایا ما چنین کار خوبی در دنیا انجام نداده ایم، آنان پاسخ می شوند که این به علت غیبت کردن شما است، زیرا وقتی انسان غیبت شخص دیگری را می کند اعمال ناپسند کسی که پشت آن حرف زده می شود در نامه اعمال غیبت کننده و اعمال خوب فرد غیبت کننده در نامه اعمال کسی که پشت سر او سخن گفته شده نوشته می شود.

گناه غیبت موجب می ‌شودعبادت ‌های غیبت ‌کننده در پرونده غیبت شونده نوشته شود یا اگر عبادتی ندارد گناهان غیبت شونده به پرونده غیبت کننده منتقل ‌شود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۱
HA66 kazemi

-1- تخدیر:

در این روش متخصصان جنگ‌های روانی برای کند و متوقف کردن رفتار مخاطبان پشتوانه احساسی- عاطفی آنان را نشانه می‌روند و شور احساس حاکم بر رفتار ایشان را به تدریج کمرنگ و زایل می‌کنند زیرا خوب می‌دانند که با کاهش شور و هیجان خود رفتار نیز تضعیف و متوقف خواهد شد. در چنین حالتی مخاطبان قدرت و توان خود ار برای دستیابی به اهداف از دست می‌هند و مجبور به عقب‌نشینی، فرار و یا تسلیم می‌شوند. با کاهش شورو هیجان مخاطبان روحیه و اراده آنان نیز تضعیف شده و توان مبارزه را از دست خواهند داد. گسترش مظاهر دنیوی و مادی از حربه‌هایی هستند که بسیاری از مواقع افراد مبارز و دارای توان مبارزه را از دست خواهند داد. گسترش مظاهر دنیوی و مادی از حربه‌هایی هستند که بسیاری از مواقع افراد مبارز و دارای پشتکار زیاد را به دلیل بی‌توجهی به ارزش‌های درونی خود به افرادی مادی، دنیاپرست و عافیت‌طلب تبدیل می‌کنند. استکبار جهانی به تجربه و زیرکی دریافته است که گسترش فساد و بی‌بند و باری از اساسی‌ترین و کارآمدترین حربه‌ها برای از بین بردن اعتقادات دینی، ارزش‌ها و آداب و رسوم ملی و فرهنگ ملت‌های جهان است و به همین رو پایه و اساس هجوم روانی و تبلیغاتی دستگاه‌های خود را بر ایجاد و گسترش بی‌بند و باری، فساد و خشونت در بین مخاطبان گوناگون خود در سراسر دنیا- به ویژه جهان سوم- قرار داده است.

مقام معظم رهبری درباره این خطر می‌فرماید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۷
HA66 kazemi

وقتی پای حرف‌هایش می‌نشینی احساس نمی‌کنی که یک زن تازه مسلمان است. انگار سال‌هاست اسلام را می‌شناسد و با آن زندگی کرده است. آنقدر درباره اسلام خوب حرف می‌زند که احساس می‌کنی از تویی که سال‌هاست مسلمانی را یدک می‌کشی جلو زده است.

از لابه‌لای حرف‌هایش دو سه جمله را انتخاب کردم؛ جملاتی که درباره حجاب گفته بود؛ جملاتی که می‌تواند روح تازه‌ای در کالبد اعتقادات جوانان امروز باشد. زیبایی‌اش از آن جهت است که خانمی این حرف را به زبان می‌آورد که خود بی حجابی را تجربه کرده و حالا با یک بار تجربه‌ی حجاب، دارد اینگونه زیبا و آرمانی درباره حجاب حرف می‌زند: «با خواندن نماز و چادر به‌سر کردن بال پرواز درآوردم و این حالت قابل وصف نیست.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۹
HA66 kazemi


کنار خیابان منتظر تاکسی ایستاده بود. باد شدیدی می‌آمد، نزدیک غروب بود، هوا کم کم داشت تاریک می‌شد. آسمان نم نم داشت به حال مردمان گریه می‌کرد. باد که می‌آمد چادرش در باد موج نمی‌خورد، چادرش را هم هر چه محکم تر می‌گرفت ماشینی رد نمی‌شد. در همین حال سه تا دختر دیگر هم آمدند و منتظر تاکسی ایستادند، لباس‌هایشان مناسب نبود، حتی باران هم باعث این نمی‌شد که شال‌هایشان را کمی بسته‌تر به سر کنند؛ هر چند لحظه یکبار باد باعث کشف حجابشان می‌شد و آن‌ها با بی‌رغبتی دوباره شال‌ها را به سرشان می‌کشیدند. چند لحظه‌ای نگذشته بود که یک ماشین ترمز کرد و دخترها با خنده و ناز سوار ماشین شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۷
HA66 kazemi

خواستم از خونه برم بیرون گفتم یه چک کنم ببینم همه چی سرجاشه!!
 
نجابت:حاضر√
 
حیا:حاضر√
 
پاکدامنی:حاضر√
 
غرور:حاضر√
 
چادر:؟
 
چادر:؟
 
چادرم میگه:
 
اگر همگی حاضرن منم هستم وگرنه دوره من یکیو خط بکش ک آبرو دارم!!
 
چه کنم چادر است دیگر!
 
بدون حیا جایی با من نمی آید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۲
HA66 kazemi
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۱
HA66 kazemi

طنز اما واقعی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۹
HA66 kazemi