۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

تاریخ جنگ ( اول مهرماه)

1/7/1359

اشغال سرپل ذهاب، به دست ارتش متجاوز عراق، که به نابودی شهر و شهادت 95 نفر از اهالی آن انجامید.

تشکیل جلسه شورای امنیت، به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد، با توجه به خطرهای گسترش جنگ تحمیلی در جهان، که به صدور بیانیه‌ای انجامید و از طرفین خواست تا اقدام نظامی را کنار بگذارند و حل اختلاف‌ها با روش‌های صلح آمیز صورت پذیرد.

ناوگان امریکایی حاضر در دهانه خلیج فارس اخیراً نقل و انتقالاتی را انجام داده است که بهتر بتواند نبرد ایران و عراق را زیر نظر بگیرد. (روزنامه الوطن)

1/7/1363

ادامه وضعیت عادی جبهه ها: تبادل آتش طرفین؛ اسارت دو تن از نیروهای ایرانی در منطقه عملیاتی میسان؛ کشته شدن چهار پاسدار ایرانی طی حمله عراق به یک پاسگاه مرزی در مریوان طبق ادعای عراق؛ تحکیم و تثبیت مواضع پدافندی؛ اجرای آتش های ایذایی توپخانه و شناسایی هوایی به وسیله هلیکوپتر و هواپیما به گزارش یک قرارگاه عملیاتی ارتش؛ بررسی وضعیت آبگرفتگی در شرق بصره و جنوب هور؛ گزارش تحرک دریایی دشمن. گزارش هایی از شناسایی خطوط و مواضع دشمن در هور و آبراه های آن به وسیله نیروهای اطلاعات نظامی سپاه.

آزادی کلیه بازداشت شدگان ایرانی در مدینه که به دست مأموران سعودی به اتهام پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات بازداشت شده بودند، با تلاش دفتر وزارت خارجه مستقر در مدینه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۷
HA66 kazemi


1شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

دوران 8 ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این رمز و بوم، به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.

دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه‌جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق‌طلبانه، یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‌های امام خمینی (ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت های آرمانگرا و ایدئولوژی جهانگیر شد.

دفاع مقدس ما در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهدگذاشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۲
HA66 kazemi

واقعه غدیر مبنا و فلسفه غدیر خم را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

 
غدیر در تاریخ، ادامه تاریخ انبیاء است و یک پدیده مبارک و بزرگی است مخصوصاً در تکمیل زحمات پیامبر (ص) که خاتم پیامبران است غدیر را می شود بعنوان یک پدیده مکمل ، مکمل زحمات پیامبر(ص) اسلام که در واقع نتیجه و ماحصل رسالت آن حضرت قلمداد کرد و آشنا شد . غدیر در لغت به معنای برکه است جایی که آب جمع می شود ودریاچه کوچکی درست می شود در سرزمین حجاز از این برکه ها فراوان بود وقتی که باران می آمد آب، سیلابها جمع می شدند .یکی از آنها برکه ای بنام غدیر بر سر راه مکه به مدینه و درست در محلی که راه عراق به یمن و راه مدینه آنجا از هم دیگر جدا می شد یک سه راهی ، چهارراهی بود که آنجا راهها از هم جدا می شد پیامبر (ص) در بازگشت از آخرین سفر حج که حجة الوداع نامیده می شود به برکه غدیر رسیدند و دستوردادند که کاروانها توقف کند و تا حجاج از یکدیگر جدا نشدند ایشان پیام بزرگی را از سوی خداوند اعلام کنند تا آنها پیام را گوش دهند فلذا توقف کردند و جای بلندی از جحاز شتر تهیه کردند پیامبر بالا رفتند و بیشتر از 3 ساعت به صحبت پرداختند و در آخر صحبت هایشان حضرت علی بن ابی طالب (ع) را دعوت کردند که بیاید و در کنارشان بایستد و دست شان را گرفتند بردند بالا و بعنوان جانشین خودشان و ولی مسلمین و مؤمنین معرفی کردند و فرمودند که" من کنت مولاه فهذه علی مولاه "هر کس که سرور ، رهبر و امام آن من بودم از این به بعد علی بن ابی طالب (ع) امام ، سرور و رهبر وی است و بعد از پایان مراسم حاضرین با حضرت علی (ع) بیعت کردند واین معروف شد به حادثه غدیر خم و این حادثه را مسلمانان صدراسلام که آنجا شاهد بودند هر کدامشان به بیان خویش نقل کردند که اسمش هست روایت غدیر یا حدیث غدیر و شخصیت های بزرگی از اهل سنت و شیعه روایت را با زنجیره سند های ناقلان متعدد نقل کردند و مجموع این ها در کتاب مهم الغدیر که علامه امینی ازمنابع اهل سنت جمع آوری کرده موجود است . ب
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۴۸
HA66 kazemi