۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ویژگی‌های‌ حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع)

خداوند متعال‌ برای‌ حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع) یک‌ حساب‌ جداگانه‌ای‌ باز کرده‌ که‌ برای‌ احدی‌ از انبیاء و امامان‌ معصوم‌، چنین‌ حسابی‌ باز ننموده‌ است‌.

چرا و برای‌ چه‌ حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع) برنده‌ی جایزه‌ی ممتاز است‌؟! پاسخ‌ این‌ سؤال ‌با مراجعه‌ به‌ تاریخ‌ پر افتخار این‌ وجود نازنین‌ بلکه‌ قبل‌ از ولادتش‌ روشن‌ خواهد شد.

حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع) نه‌ تنها در قلوب‌ شیعیان‌ خود نفوذ کرد بلکه‌ فرق‌ غیراسلامی‌ نیز او را انسانی‌ آزاد و آزاده‌ شناخته‌ و برای‌ آن‌ سرور آزادگان‌ امتیازات‌ خاصی‌ را قائلند. اینک‌ ما در این‌ جا گفتار و معتقدات‌ بعضی‌ از دانشمندان‌ و مورخان‌ غیر اسلامی‌ را نقل‌ نموده‌ و ذکر می‌کنیم‌:

 

• ع‌.ل‌.پوید می‌نویسد:

درس‌ امام‌ حسین‌(ع) این‌ است‌ که‌ در دنیا اصول‌ ابدی‌ عدالت‌ و رحم‌ و محبت‌ وجود دارد که‌ تغییر ناپذیرند و همچنین‌ می‌رساند که‌ هرگاه‌ بدی‌ مقاومت‌کند و بشر در راه‌ آن‌ پافشاری‌ نماید آن‌ اصول‌ همیشه‌ در دنیا باقی‌ و پایدار خواهد ماند. در طی‌ قرون‌ افراد همیشه‌ جرأت‌ و پر دلی‌ و عظمت‌ روح‌ و بزرگی‌ قلب‌ و شهامت‌ روانی‌ را دوست‌ داشته‌اند و در اثر همین‌هاست‌ که‌ آزادی‌ و عدالت‌ هرگز به‌ نیروی‌ ظلم‌ و فساد تسلیم‌ نمی‌شود. این‌ بود شهامت‌ و این‌ بود عظمت‌ِ حسین‌(ع) و من‌ مسرورم‌ که‌ در چنین‌ روزی‌ با کسانی‌ که‌ این‌ فداکاری‌ را از جان‌ و دل‌ ثناء می‌گویند شرکت‌ کرده‌ام‌. هرچند که ‌یک‌ هزار و سیصد سال‌ از تاریخ‌ آن‌ می‌گذرد.

 

• اپرونیک‌ مورخ‌ مشهور امریکایی‌ از واشنگتن‌ می‌نویسد:

برای‌ امام‌ حسین‌(ع) ممکن‌ بود که‌ زندگی‌ خود را با تسلیم‌ شدن‌ به‌ اراده‌ی یزید نجات‌ بخشد،  لیکن‌ مسئولیت‌ پیشوایی‌ و نهضت‌ بخش‌ اسلام‌، اجازه‌ نمی‌داد که‌ او یزید را به‌ عنوان‌ خلیفه‌ی مسلمین‌ بشناسد. او به‌ زودی‌ خود را برای‌ قبول‌ هر ناراحتی‌ و پافشاری ‌به‌ منظور رها ساختن‌ اسلام‌ از چنگال‌ بنی‌ امیّه‌ آماده‌ ساخت‌. در زیر آفتاب‌ سوزان‌ سرزمین‌ خشک‌ و در روی‌ ریگ‌های‌ تفتیده‌ روح‌ حسین‌ فنا ناپذیر برپاست‌. ای‌ پهلوان‌ وای‌ نمونه‌ی شجاعت‌ و ای‌ شهسوار من‌ ای‌ حسین‌!

 

2- از ابتدای‌ تکوّن‌ حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع) تا ولادت‌ و از ولادت‌ تا شهادت‌ تمام‌ عوالم‌ هستی‌ آسمان‌ها و فرشتگان‌ زمین‌ و دریاها همه‌ و همه‌ برای‌ حضرتش‌ گریه‌ نمودند که‌ این‌ جریان‌ برای‌ کسی‌ پیش‌ نیامده‌ و نخواهد آمد. بلی‌ برای‌ حضرت‌ یحیی‌ نیز آسمان ‌گریه‌ کرد. در تفسیر مجمع‌ البیان‌ ضمن‌ آیه‌ی "فَما بَکَت‌ عَلیهِم‌ السَماءُ وَ الارضُ‌" مرحوم‌ طبرسی‌ فرمودند: برای‌ دو نفر یحیی‌ و حضرت‌ امام‌ حسین‌(ع) آسمان‌ها و فرشتگان‌ چهل‌ شبانه‌ روز گریه‌ نمودند. و در همین‌ تفسیر آمده‌ است‌: آفتاب‌ در طلوع‌ و غروبش‌ تا چهل‌ روز به‌ حالت‌ حمراء و سوزش‌ بود و در مناقب‌ ابن‌ شهر آشوب‌ مازندرانی‌ چنین‌ است‌:

" بَکَت‌ السَماءُ عَلَی‌ الحُسَینِ‌(ع) اَربَعِین‌َ یَوماً "، تفسیر صافی‌ سوره‌ الدّخان‌.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۰:۱۵
HA66 kazemi


6/7/1359

برای تخریب روحیه رزمندگان اسلام، عراق شایعه اشغال خرمشهر را اعلام کرد.

در هفتمین روز از جنگ تحمیلی عراق به جمهوری اسلامی ایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد- بدون محکوم کردن تجاوز عراق و اشغال بخشی از ایران- با صدور قطعنامه 479(نخستین قطعنامه این شورا در مورد جنگ تحمیلی) دو کشور را به استفاده از راه حل های مسالمت آمیز دعوت کرد.

فیدل کاسترو: وضع در این منطقه از جهان بسیار خطرناک و وخیم است و به همین جهت وزیر امور خارجه ما سعی می‌کند به ماموریت میانجیگری میان تهران و بغداد ادامه دهد. ( فیدل کاسترو در آن زمان ریاست جنبش کشورهای غیرمتعهد را بعهده داشت.)

طارق عزیز در پاریس: عراق در صحنه بین‌المللی روی نقش غرب و فرانسه حساب می‌کند، عراق تمام تلاش های خود را برای تغذیه نفتی کشورهای غربی انجام می‌دهد.

سادات رئیس جمهور مصر، این جنگ را موفقیتی عالی برای سرنگونی رهبر ایران می‌داند و اظهار می‌دارد که تمام کشورهای صاحب نفت در حوزه خلیج فارس از این کودتا استقبال خواهند کرد.

6/7/1361

عملیات مسلم بن عقیل.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۵ ، ۰۹:۲۰
HA66 kazemi

5/7/1359

بنی‌صدر رییس جمهور ایران به گروهی از نمایندگان کشورهای اسلامی گفته است تنها در صورت برآورده شدن دو شرط، ملاقات با نمایندگان عراقی امکان‌پذیر است.

پایان گرفتن تهاجمات عراق و عدم حمایت بغداد از شورشیان جدایی‌طلب در غرب ایران (رویتر به نقل از گزارش های متعدد).

5/7/1360

مذاکرات سه جانبه مصر، اسراییل و امریکا بر سر تشکیل یک دولت فلسطینی بین نوار غزه و کرانه غربی رود اردن.

5/7/1360

آغاز عملیات ثامن‌ الائمه (ع) با رمز " نصر من الله و فتح قریب"، نخستین عملیات بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جبهه جنوب (محور شمال آبادان و شرق رود کارون)، که به آزاد سازی 150 کیلومتر مربع (از جمله دو جاده استراتژیک اهواز ـ آبادان و ماهشهر ـ آبادان) و شکست محاصره آبادان و انهدام و غنیمت گرفتن صدها تانک و نفربر و خودرو جنگی ارتش عراق انجامید.  

5/7/1363

گزارش قرارگاه سلمان (قرارگاه عمل کننده عملیاتی، محدود در منطقه میمک) از اقدامات مهندسی رزمی عراق.

 اجرای آتش متقابل توپخانه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۵ ، ۱۱:۵۲
HA66 kazemi

4/7/1359


برگزاری جلسه شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت جنگی موجود میان عراق و ایران.

حمله توپخانه ای عراق به خرمشهر، که 50 شهید و 140 مجروح بر جای گذاشت.

حمله هوایی ارتش عراق به مناطق مسکونی اهواز که 18 شهید و 91 مجروح بر جای گذاشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۵ ، ۱۲:۴۳
HA66 kazemi


3/7/1359


آغاز محاصره خرمشهر به دست ارتش بعثی عراق؛ در همین روز، رادیو بی بی سی ، حمایت عربستان صعودی و کویت را از عراق در جنگ با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

3/7/1363

آخرین وضعیت و جایگاه سازمانی قرارگاه مشترک کربلا که طی ابلاغیه قرارگاه مشترک خاتم الانبیاء اعلام شد و به عنوان بخشی از اقدامات آمادگی برای عملیات آتی محسوب می شود.

قرارگرفتن قرارگاه نصرت تحت امر قرارگاه کربلا.

شناسایی نزدیک مواضع دشمن در هور به وسیله سپاه.

عقب نشینی گروه 35 نفره گشتی، رزمی دشمن در حوالی چزابه که به جهت گرفتن اسیر و بررسی میزان آمادگی خودی آمده بودند با اجرای آتش خودی.

تلکس فرماندهی کل سپاه به فرماندهی مناطق یازده گانه سپاه در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای تثبیت نیروهای سپاه مستقر در فرودگاه؛ قبل از این، طبق دستور امام خمینی امنیت هواپیماها و فرودگاه ها به سپاه سپرده شده بود تا در جهت مقابله با افزایش موارد هواپیما ربایی اقدامات لازم را صورت دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۵ ، ۱۰:۲۳
HA66 kazemi

2/7/1359

اشغال شهرهای مهران و سومار و نفت شهر، به دست ارتش متجاوز بعثی عراق.

حمله هوایی ارتش عراق به مناطق نفت خیز و تأسیسات جزیره خارک.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۵ ، ۰۹:۵۵
HA66 kazemi